FAQ

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over het huren en kopen van campers.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan even contact met ons op!

Komen er naast de vaste huurprijs nog extra kosten bij?

Ja, een verplichte wasbeurt a € 50,-

Moet ik een borg betalen?

Ja. Voor vertrek dient u een borg van € 1.000,- te betalen. Dit dient als onderpand voor eventuele schade en boetes. Uiterlijk 1 maand na terugkomst ontvangt u (een deel van) de borg retour.

Krijg ik vervangend vervoer bij pech onderweg?

Wij bieden hulp bij pech onderweg, want City Campers is partner van Eurocross Assistance. Zij zorgen ervoor dat onze camper huurklanten in Nederland of Europa hun reis bij pech of ongeval zo snel mogelijk kunnen voortzetten. Ze zijn dag en nacht bereikbaar, schakelen bergers in en zorgen voor vervangend vervoer. Ze fungeren tevens als tolk wanneer onze klanten de taal niet goed beheersen. Om als camperhuurder gebruik te kunnen maken van de diensten van Eurocross Assistance, dienen onze klanten te voldoen aan één voorwaarde. Deze voorwaarde is dat hun reisverzekering dekking biedt voor vervangend vervoer (in het buitenland). Huurt u een camper bij City Campers? Checkt u dan voor vertrek goed of u uw bestaande reisverzekering moet uitbreiden om vertraging onderweg te voorkomen. Zo kunt u met een fijn gevoel aan uw camperreis beginnen!

Hoe laat kan ik de camper ophalen op de dag van vertrek?

Vanaf 16.00 uur staat uw camper klaar. Mocht de camper niet verhuurd zijn in de periode voordat u vertrekt, dan kunt u in overleg met ons eerder uw camper komen ophalen. Bel ons dan vooraf om dit af te stemmen.

Hoe laat moet ik de camper terugbrengen op de dag van terugkomst?

U dient op de dag van terugkomst de camper uiterlijk om 10.00 uur weer bij ons terug te brengen. Mocht de camper niet verhuurd zijn in de periode nadat u terugkomt, dan kunt u in overleg met ons later die dag uw camper komen terugbrengen. Bel ons dan vooraf om dit af te stemmen.

Moet ik de camper zelf schoonmaken?

Ja, u dient de camper zelf schoon te maken aan de binnenkant voordat u hem terugbrengt. Als u vertrekt ontvangt u van ons hiervoor een schoonmaakpakket. Het is niet mogelijk om de eindschoonmaak af te kopen.

Heb ik een groot rijbewijs nodig?
Nee, u heeft voor het besturen van onze campers geen groot rijbewijs nodig. U krijgt indien gewenst van ons een gratis rijles van een half uur voordat u vertrekt. Als u hiervan gebruik wenst te maken, geef het dan aan bij de reservering.
Mag ik onderweg overal de camper neerzetten?

Als u voor het eerst met een camper op vakantie gaat, lees dan eerst dit: http://camperpunt.nl/voor-het-eerst-met-een-camper-op-stap/

Wat als ik onderweg een boete/bekeuring krijg?

Uiterlijk binnen een maand na uw terugkomst zullen eventuele (snelheid)boetes of bekeuringen bij City Campers geïncasseerd worden. Deze boete berekenen wij rechtstreeks aan u door. Dat doen wij door het van de borg af te trekken. Uiterlijk 1 maand na uw terugkomst ontvangt u daarom (een deel van) uw borg t.w.v. € 1.000,- retour. Stel dat er onverhoopt na een maand toch nog een boete binnen komt dan blijft u daar verantwoordelijk voor.

Wat moet ik doen als er wordt ingebroken in de camper?

Zodra u heeft ontdekt dat er is ingebroken in uw camper, dient u direct contact met ons op te nemen. Dat kan via: (telefoonnummer: …………….)Wij zorgen ervoor dat de verzekeringsmaatschappij z.s.m. wordt geïnformeerd. Afhankelijk van de schade en het ongemak, overleggen we samen hoe we hier verder mee omgaan tijdens de rest van uw vakantie. Verder dient u ten aller tijde aangifte te doen bij de plaatselijke politie. Zonder aangifte zal er geen vergoeding door verzekeringsmaatschappij worden uit betaald.

Hoe werkt de televisie?
Bij iedere camper met TV krijgt u uitleg over hoe de televisie werkt. Ga daarom niet zomaar op alle knoppen drukken, maar volg de instructie. Zo voorkomt u eventuele schade die op u verhaald kan worden.
Wat moet ik doen als er onderweg iets kapot gaat?
Als er onderweg iets kapot gaat, maakt u er dan a.u.b. melding van bij City Campers voordat u zelf naar een oplossing gaat zoeken. Zo voorkomen we discussie achteraf. U kunt ons tijdens werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur bereiken op: 0541-516100 of stuur een mail naar info@citycampers.nl. Dan nemen wij z.s.m. contact met u op.
 

 

Moet ik de camper met een volle tank weer inleveren?

Ja, u dient de camper met een volle tank diesel weer in te leveren. Precies zoals u hem bij ons heeft opgehaald.

Moet ik zelf een reis- of annuleringsverzekering afsluiten?

Wij adviseren u om altijd zelf een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten. City Campers is niet aansprakelijk voor onverwachte reis- of annuleringskosten. Wij raden u aan om een dergelijke verzekering af te sluiten bij uw eigen verzekeraar.

Wat zit er inbegrepen bij het inventaris?

Op de pagina ‘Onze campers’ ziet u een overzicht van onze campers. Als u op een camper klikt, dan ziet u daar precies wat bij deze camper is inbegrepen in het inventaris.

Kan ik douchen in de camper?

Ja, u kunt douchen in de camper. De friswater tank voor de douche bevat ongeveer 200 liter water. Het water wordt verwarmd d.m.v. een warmwater boiler, dat betekent dat u ongeveer 5 minuten kunt douchen. Daarna heeft het warmwatersysteem ongeveer 15 minuten nodig om het water weer op temperatuur te brengen.

Wat moet ik doen als de gasfles leeg is?

Voor u vertrekt checken wij altijd het gassysteem. Het gehele systeem wordt afgeperst, een afpersrapport wordt altijd met de kentekenpapieren mee gegeven. Wij zorgen ervoor dat u 1 volle gasfles mee krijgt, winterkampeerders krijgen 2 flessen. Mocht u onverhoopt toch zonder gas komen te zitten, dan dient u deze zelf te vervangen. Bij het ophalen van de camper krijgt u een duidelijke uitleg hoe u een fles dient te wisselen. U bent zelf verantwoordelijk voor de juiste montage bij het vervangen van de gasfles.

Wat betaal ik aan bemiddelingskosten als ik via City Campers een camper koop?

Het is lastig om daar een vaste prijs van af te geven. Dit is geheel afhankelijk van wat wij moeten doen. U kunt zich indenken dat als de camper die u wilt aanschaffen in Tilburg staat en wij mee moeten om hem te beoordelen, dat het meer tijd en geld kost dan wanneer hij in Hengelo staat.

Waar kan ik mijn auto stallen tijdens mijn campervakantie?

U kunt uw auto stallen op ons afgesloten en met camera’s bewaakt binnen terrein bij City Campers. Dit is een gratis service en is ten aller tijde op eigen risico. Een plek reserveren? Geef het tijdig aan ons door.

Wat kost het bijhuren van een fietsendrager?

Indien voorradig is dit een gratis service.

Kan ik ook een aanhanger aankoppelen?

Ja indien een er een trekhaak gemonteerd. Trekgewicht is afhankelijk van het type camper.

Kan ik ook een boottrailer aankoppelen?

Ja indien een er een trekhaak gemonteerd. Trekgewicht is afhankelijk van het type camper.

Kan ik ook een scooter bijhuren?

Nee, wij verhuren geen scooters.

Kan ik ook een tent bijhuren?

Ja, indien aanwezig kunt u deze gratis meenemen.

Nog geen antwoord?

Staat uw vraag er niet bij?
Stel dan uw vraag via nevenstaand contactformulier.
Wij zullen uw vraag dan zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Onderwerp (verplicht)

Uw bericht/vraag/opmerking